درست کردن جعبه کادو + آموزش به همراه تصویر

درست کردن جعبه کادو

شما می‌توانید با درست کردن جعبه کادو شیک و زیبا، هدیه‌ای را برای دوستان و عزیزانتان آماده کنید که ارزش زیادی برای آن‌ها داشته باشد. هنگامی که خودتان برای درست‌کردن یک جعبه عشق و سلیقه می‌گذارید، ارزش آن چندین برابر شده و برای فرد مقابل خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی می‌شود. روش‌های مختلفی برای درست‌کردن یک جعبه کادویی وجود دارد که می‌توانید بسته به سلیقه خود یا دوستتان یکی را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید بهترین روش را برای این کار بیاموزید، در ادامه ابزارهای موردنیاز و مراحل کامل درست‌کردن این جعبه را به شما آموزش می‌دهیم. در انتها نیز آموزشی برای درست‌کردن پاپیون با روبان ارائه خواهیم داد.

ایده‌هایی برای درست کردن جعبه کادو

روش‌هایی که در بخش قبلی باهم بررسی کردیم روش‌هایی بودند که می‌توانند شما را در درست کردن جعبه کادو کمک کنند. علاوه‌بر این روش‌ها، طرح‌ها و ایده‌هایی وجود دارد که استفاده از آن‌ها موجب جذاب‌تر شدن جعبه شما می‌شود. از مهم‌ترین ایده های جذاب بسته بندی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جعبه مقوایی با هاله قلبی
  • جعبه مقوایی تاشو با تکه‌های قلب
  • جعبه کادویی شکم‌دار بازشو
  • جعبه قلبی عمودی
  • جعبه کادویی مینیاتوری

لوازم موردنیاز برای جعبه کادو

برای این‌که بتوانید به بهترین شکل درست کردن جعبه کادو را انجام دهید، باید ابزارها و لوازم موردنیاز این کار را تهیه کنید. البته روش ساده‌تری نیز وجود دارد و آن هم خرید جعبه کادویی مقوایی ارزان از آزادپک است. آزاد پک بهترین و باکیفیت‌ترین جعبه‌های کادویی در هر متریالی را تولید و با قیمتی عالی به شما ارائه می‌دهد. لوازمی که برای ساخت جعبه کادویی به آن‌ها نیاز دارید عبارت‌اند از:

  • مقوا
  • کارتن
  • قیچی
  • خط کش
  • مداد
  • چسب
  • کاغذ رنگی
  • روبان
  • اکلیل
  • نگین‌های پلاستیکی
  • ماژیک

چگونه یک جعبه کادویی درست کنیم؟

اگر به‌دنبال درست کردن جعبه کادو برای کادو کردن و تبلیغ شال و روسری یا انواع وسایل دیگر هستید، باید این کار را قدم‌به‌قدم با نکات مهم انجام دهید. درست است که در ظاهر درست کردن جعبه برای کادو کار راحتی است؛ اما رعایت‌کردن برخی از نکات می‌تواند موجب زیباتر شدن و باکیفیت‌تر شدن جعبه کادویی شما شود. برای درست کردن جعبه جهت کادو دادن ایده های مختلفی وجود دارد که در این قسمت ما ایده جعبه مکعبی ساده را مبنای کار خود قرار می‌دهیم. مراحل درست کردن این جعبه عبارت‌اند از:

1.    مرحله اول

در اولین مرحله از درست کردن جعبه کادو کاغذکادو را برداشته و به‌صورت مربعی برش دهید. برای ساخت جعبه کادو به دو قطعه مربعی نیاز داریم. به همین دلیل از وسط مقوا را برش دهید.

اولین مرحله از درست کردن جعبه کادو

2.    مرحله دوم

سپس مربع‌ها را مطابق با الگوی زیر تا کنید تا بخش‌های مختلف روی‌هم قرار بگیرند.

مرحله دوم ساخت جعبه کادو

3.    مرحله سوم

در مرحله بعد کاغذکادو را به‌صورت یک الماس تا کنید. برای این کار از یک‌گوشه آن را تا روی چین‌های جدید در مرکز قرار بدهید تا یک مثلث کوچک ایجاد کنید. سپس آن لبه را به‌خوبی تا بزنید. این روند را در سه‌گوشه باقیمانده مربع نیز تکرار کنید. برای کاغذ دیگر نیز این کار را انجام دهید.

مرحله سوم درست کردن جعبه کادو

4.    مرحله چهارم

در این مرحله الگو را به‌صورت 45 درجه بچرخانید تا یک مربع کامل شود. لبه بالایی این شکل را به سمت پایین و در مرکز که همه گوشه‌ها به هم می‌رسند تا کنید. پس‌از این کار لبه پایین را تا کرده تا در وسط قرار بگیرد. آن را خوب تا زده و بالا و پایین را باز کنید تا به مربع قبلی خود باز گردد. برای کاغذ دوم نیز همین کار را تکرار کنید.

الگو ساخت جعبه کادو

5.    مرحله پنجم

در این مرحله کاغذ مربعی خود را به‌شکل مستطیل تبدیل کنید. مانند شکل زیر، مربع را به سمت بیرون بازکرده تا صاف شود؛ با مثلث پایین نیز این عمل را تکرار کنید. سپس هر دو لبه چپ و راست را از وسط تاکرده و خوب خط تا بیندازید. همین کار را دقیقاً برای کاغذ دوم نیز انجام دهید.

مرحله پنجم درست کردن جعبه کادو

6.    مرحله ششم

طرحی که به دست آورده‌ایم را همانند L تا بزنید. برای این کار آن را از چین سوم تا کنید تا مانند حرف L انگلیسی شود. سپس آن را در چین سوم صاف‌کرده و خوب فشار بدهید تا لبه خوبی به دست بیاورید. همین کار را روی کاغذ دیگر نیز انجام دهید.

مرحله ششم درست کردن جعبه کادو

7.    مرحله هفتم

در این مرحله از درست کردن جعبه کادو تقریباً کار ما تمام شده و باید برویم سراغ ساخت درب جعبه. همانند تصویر همان عمل را برای مربع بزرگ‌تر انجام دهید تا درب جعبه کادو را درست کرده باشید.

مراحل درست کردن جعبه کادو به اتمام رسید و شما دارای یک جعبه زیبا برای کادو هستید که می‌توانید آن را کاغذ رنگی، اکلیل و پاپیون تزیین کنید. طرز درست کردن پاپیون با روبان روی جعبه را در ادامه باهم بررسی می‌کنیم.

طرز درست کردن پاپیون با روبان روی جعبه کادویی

یکی از روش‌هایی که می‌تواند موجب جذاب‌تر شدن جعبه کادویی شما شده و نتیجه درست کردن جعبه کادو را جذاب‌تر کند، بهره‌گیری از روبان و پاپیون روی جعبه است. در واقع اکثر افراد زمانی که یک جعبه کادویی درست می‌کنند، روی آن را با یک روبان پاپیونی تزیین می‌کنند تا ظاهر جعبه زیباتر شود.

طرز درست کردن پاپیون با روبان روی جعبه کادویی به‌شکل زیر است:

  • در ابتدا یک روبان زیبا و خاص تهیه کنید. سعی کنید طرحی که برای روبان انتخاب می‌کنید سازگار با طرح جعبه و رنگ آن باشد. محبوب‌ترین شکل روبان، مدل قرمز خال‌دار آن است.
  • برای درست کردن یک پاپیون با دو بال باید ابتدا دو سر روبان را از وسط به‌طرف بالا تا بزنید.
  • سپس هرکدام از سرهای روبان را روی خود برگردانده و به‌طرف پایین تا بزنید.
  • در مرحله بعدی دو بال را به هم گره‌زده و درحالی‌که دو دنباله پاپیون را در دستان خود گرفتید، بال‌ها را کشیده و محکم کنید.
  • حال یک پاپیون زیبا دارید که دارای دو بال و یک گره زیبا است.
  • درصورتی‌که ظاهر پاپیون شما خراب شده می‌توانید مراحل بالا را چندین بار تکرار کنید تا بهترین فرم را در بیاورید.
  • سپس برای این‌که بتوانید پاپیون درست شده را به جعبه کادویی خود بچسبانید، بهتر است مکانی مناسب برای پاپیون پیدا کنید. معمولاً پاپیون را روی درب جعبه یا در قسمت جلوی آن می‌چسبانند.
  • مقداری چسب ماتیکی یا قطره‌ای که برای مقوا مناسب است را روی مرکز گره پاپیون زده و سپس به‌آرامی روی قسمت موردنظر از جعبه قرار دهید.
  • پس‌از خشک‌شدن بهتر است پاپیون را کمی مرتب کنید تا ظاهر زیبای آن حفظ شود.

درست کردن پاپیون با روبان روی جعبه کادویی

اهمیت ظاهر جعبه در بست بندی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید دررابطه‌با درست کردن جعبه کادو بدانید این است که ظاهر در این جعبه‌ها بسیار مهم است. این امر نه‌تنها در جعبه کادو بلکه در بسته بندی شیرینی خانگی برای فروش نیز مهم است. درصورتی‌که برای فروش محصولات خانگی یا کادو کردن انواع وسایل از طرح‌های زیبا استفاده کنید، جذابیت کادوی شما چندین برابر شده و ارزش آن بسیار بالا می‌رود.

برای این کار می‌توانید از ایده های مختلفی بهره ببرید که تنوع بالایی نیز در آنها وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین این ایده‌ها جعبه‌های قلبی هستند. ازطرف‌دیگر درصورتی‌که جعبه را خودتان در خانه درست کنید، موجب کاهش هزینه بسته بندی برای انواع محصولات و کادوهای خود می‌شوید.

جمع‌بندی

اگر به فکر درست کردن جعبه کادویی هستید باید این را بدانید که برای این کار نکات و روش‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از متریال‌های مختلفی مانند مقوا، کاغذکادو و حتی کارتن نیز جعبه کادویی درست کنید. روش‌های مختلفی مانند استفاده از مقوا، استفاده کاغذکادو و مقوا به‌صورت هم‌زمان، استفاده از پاپیون وجود دارد که تمامی آن‌ها را در این مقاله باهم بررسی کردیم. همچنین نکته مهم‌تر این است که در انتهای مقاله ایده‌های برتر برای این کار را به شما ارائه دادیم.

اگر به‌دنبال جعبه کادویی به‌صورت آماده و ارزان‌قیمت هستید، شرکت آزادپک بهترین و باکیفیت‌ترین جعبه‌های زیبا و جذاب را تولید می‌کند. این شرکت با استفاده از بهترین طراحان در این زمینه، جعبه‌هایی زیبا با استفاده از متریال‌های فلزی و کاغذی تولید می‌کند و با قیمتی فوق‌العاده به شما مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. می‌توانید با مشاهده مدل‌های مختلف جعبه کادویی آزادپک در فروشگاه، از این مدل‌ها مطلع شده و به‌صورت آنلاین آن‌ها را سفارش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید