ایده هایی جذاب برای بسته بندی محصول

انواع روش بسته بندی محصول

بسته بندی یکی از بخش‌های مهم در حوزه ارائه و عرضه محصولات تولیدی شما به شمار می‌آید. بررسی روش بسته بندی به شما کمک می کند تا محصولات و کالای خود را به صورت جذاب و منحصر به فردی به دست مشتری برسانید. به یاد دارید اولین باری که جعبه سخت و زیبا گوشی موبایل خود را در دست گرفتید؟ چه لذتی داشت وقتی سلفون براق آن را باز می‌کردید و سپس به هاردباکس آن رسیدید؟ پس برای این‌که در خاطره‌ها ثبت شوید نیاز است در حوزه بسته بندی متفاوت‌تر از هر زمان دیگری ظاهر شوید.

این را به یاد داشته باشید که موفقیت تصادفی نیست و شما برای آن باید هزینه کنید. شرط اصلی ارزشمندتر کردن محصولات شما استفاده از بسته بندی ایده ال و مناسب است. از همین رو در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون انواع بسته بندی و کاربردهای آن مطالبی را با شما عزیزان در میان بگذاریم.

آشنایی با انواع روش بسته بندی

بسته بندی نقش بسیار پررنگی در عرضه بهتر محصولات شما دارد. از همین رو نیاز است با توسعه بی‌نظیر در حوزه بسته بندی قدری بیشتر آشنا شویم، تا این نوآوری راهی کسب‌وکار شما هم شود.

 جعبه مقوایی انتخاب جذاب برای بسته بندی محصولات متنوع

یکی از روتین‌ترین سبک‌های بسته بندی استفاده از انواع جعبه مقوایی است. به این خاطر که ظاهری ایده ال دارد، به‌راحتی مونتاژ می‌شود، روند برش و حذف اضافات آن ساده است و قابلیت انعطاف قابل‌قبولی را برای جایگذاری محصولات در پیش روی شما قرار می‌دهد. مقوای SBS برای بسته بندی مواد آرایشی، مواد غذایی منجمد، داروها، شیر، مواد آرایشی و آب استفاده می‌شود. کرافت هم به دلیل مقاومت کمتر در برابر رطوبت در حوزه بسته بندی مواد غذایی کاربردی ندارد. جعبه شیرینی خانگی می‌تواند نمونه محبوب و معروف این نمونه محصول باشد.

 

 جعبه مقوایی انتخاب جذاب برای محصولات متنوع

جعبه‌های راه‌راه یا کارتن

بدون تردید همه شما کاغذهای راه‌راهی را در داخل بسته بندی‌ها برای محافظت بیشتر از محصولات دیده‌اید. این جعبه‌های راه‌راه را فلوت می‌گویند که از سه لایه بیرونی، آستر و محیط موج‌دار تشکیل‌شده است. این کاغذها با دستگاه‌های پیشرفته تولید و تهیه می‌شود. کاغذهای راه‌راه جنس‌های مختلف، یک‌طرفه، دوطرفه (یک جداره)، دیوار دوقلو و دیوار سه‌تایی دارند. از این کاغذ برای بسته بندی مواد خرده‌فروشی، جعبه‌های تحویل پیتزا، بسته های کالاهای مصرفی کوچک استفاده می‌شود.

جعبه‌های پلاستیکی

پلاستیک یکی از پرکاربردترین محصولات را در حوزه بسته بندی دارد. از این محصول برای بسته بندی در حوزه مواد غذایی بیشتر استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که از ورود آلودگی جلوگیری می‌کند و به‌راحتی شکسته نمی‌شود استفاده از آن نیز بسیار گسترده است. برای آشنایی بیشتر می‌توانیم به باکس‌های پلاستیکی که این روزها به‌عنوان ظرف‌های فریزری مطرح‌شده‌اند در این حوزه اشاره داشته باشیم که نظم به خصوصی را برای شما به تصویر می‌کشد. بسته بندی پلاستیکی بهترین روش برای بسته بندی حبوبات، شکلات‌ها، مواد مایع مثل ماست، کره و پنیر محسوب می‌شود. جایگزین مناسبی برای ظرف‌های شیشه‌ای است به این خاطر که توانایی نمایش محصول در هر زاویه‌ای را بدون نیاز به باز کردن بسته بندی دارد.

جعبه‌های هاردباکس سفارشی

یکی از مدرن‌ترین محصولاتی که در حوزه بسته بندی در پیش روی شما قرار دارد، جعبه‌های هاردباکس هستند که توسط تیم آزاد پک با روند تولید متفاوتی برای مشتری قابل سفارش است. این محصول از مقوا بسیار متراکم ساخته‌شده است و سختی چند برابری نسبت به جعبه مقوایی آماده معمولی را دارد. از همین رو برای بسته‌بندی‌های لوکس و گران‌قیمت نظیر عطر و ادکلن، موبایل، ساعت، طلا و جواهر و مواردی ازاین‌دست از این جعبه استفاده می‌شود.

ازآنجایی‌که اغلب این جعبه‌ها دست‌ساز هستند باید بگویم قیمت تمام‌شده بیشتری را نسبت به سایر بسته بندی‌ها در پیش روی شما قرار می‌دهد اما سبک ساختاری زیبا و منحصربه‌فردی را برای محصولات شما فراهم می‌کند. جعبه هارد باکس آماده محصولی است که از طریق تیم آزاد پک برای بسته‌بندی‌های متمایز خود می‌توانید اقدام به تهیه آن کنید.

جعبه‌های هاردباکس سفارشی

 بسته بندی نئوپان

نئوپان یکی دیگر از متریال های است که در حوزه بسته بندی کاربرد دارد. از این ماده سبک و قابل برش برای بسته بندی کالاهای سنگین نمی‌توان استفاده کرد. تنها برای بسته بندی در صنایع الکترونیکی، پزشکی، مواد غذایی، آرایشی و نوشیدنی این سبک از بسته بندی با نئوپان کاربرد دارد. از مزیت‌های بارز آن می‌توان ‌به برش راحت و قابلیت تا شوندگی آن اشاره داشت که سبب شده است به یکی از گزینه‌های قابل‌قبول در حوزه بسته بندی تبدیل شود.

کیسه‌های پلی‌اتیلن روش بسته بندی برای گل

این کیسه‌ها به کیسه پلاستیکی نیز شهرت دارند. روند ساخت آن عموماً با پارچه‌های پلاستیکی منعطف و بسیار نازک دنبال می‌شود. از این کیسه‌ها برای بسته بندی مواد شیمیایی، زباله، گل، مواد غذایی و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود. از مزیت‌های بارز آن می‌توان به وزن سبک، قابلیت استفاده مجدد، انعطاف‌پذیری و دوام و طول عمر آن اشاره داشت.

کیسه‌های فویلی

کیسه‌های بسته بندی فویل را می‌توان دربسته‌های قهوه و چای مشاهده کرد. از مزیت‌های بارز این سبک از بسته بندی می‌توان به حفظ طعم و مزه اصلی مواد غذایی اشاره داشت. از سوی دیگر مواد غذایی را از وجود باکتری‌های موذی در امان نگاه می‌دارد. خارج از صنعت مواد غذایی، این کیسه‌های فویلی برای بسته بندی محصولات مرتبط با خواب و پوشاک نیز کاربرد دارند.

بسته بندی فلزی نوعی بسته بندی برای گز و سوهان

یکی دیگر از انواع بسته‌بندی‌هایی که بیشتر برای مواد غذایی گران‌قیمت نظیر گز، سوهان و باقلوا به کار گرفته می‌شود، بسته های فلزی است که از مواد خوراکی حساس به‌خوبی محافظت می‌کند. ازآنجایی‌که قیمت تمام‌شده آن تاحدودی گران است، بیشتر در حوزه خوراکی‌هایی که برای هدیه مورداستفاده قرار می‌گیرد کاربرد دارد؛ مثلاً جعبه سوهان آماده هدیه‌ای که برای عرضه باقلوا یا گز و سوهان استفاده می‌شود، این سبک بسته بندی بسیار مورد استقبال قرارگرفته است. جنس جعبه آماده گز و سوهان آزاد پک که تصویر آن را در ادامه مشاهده می کنید فلز نیست، بلکه بسته بندی از جنس هاردباکس است که دیزاین جذابی را برای محصول شما به ارمغان می آورد.

 

بسته بندی فلزی

روند خرید انواع بسته بندی از تیم آزاد پک

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت به‌صورت غیرحضوری از طریق درگاه‌های ارتباطی با مشاورین در ارتباط باشید و روند خرید جعبه آماده به شکل فوق دنبال کنید.

  • دریافت مشاوره‌ رایگان در انتخاب سبک بسته بندی متناسب با محصولات تولیدی
  • برآورد هزینه بسته بندی بر اساس بودجه‌ی پیشنهادی
  • تأمین صفرتا صد نیازهای مرتبط به فرآیند تولید و بسته بندی
  • انجام مراحل پیش از چاپ بسته بندی نظیر لیتوگرافی و قالب‌سازی برای محصول مشتری
  • خدمات مرتبط به چاپ بر روی بسته بندی به‌منظور برند سازی تولیدات (طلاکوب و نقره‌کوب، برجسته‌کاری یا اِمباس)
  • انجام مراحل پس از چاپ بسته بندی مانند یو وی، سلفون مات یا براق، خط تا و برش، جعبه چسبانی و دایکات
  • عملیات مونتاژ کردن و جعبه سازی به‌صورت عمده و تیراژ کم
  • ارسال مرسوله با بسته بندی باکیفیت بالا برای مشتری در هر نقطه مرزی در ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن

 انواع بسته بندی داخل جعبه

همان‌طور که برای بسته بندی از متریال متفاوتی استفاده می‌شود، در حوزه بسته بندی داخلی محصولات نیز از متریال متنوعی به جهت حفظ زیبایی بیشتر، امنیت و سلامت محصول تا رسیدن به مقصد به کار گرفته می‌شود.

پلاستیک حباب‌دار

همه شما بارها با این پلاستیک‌ها تا ساعت‌ها سرگرم بوده‌اید و شاید یکی از نوستالژی ترین انواع پوشش‌های داخلی یک بسته بندی است که برای ما همیشه سرگرم‌کننده بوده است. حال‌آنکه باید بگویم این دسته از پرکننده‌ها عموماً برای وسایلی که ظریف و حساس هستند و امکان شکستن آن‌ها در طی جابجایی وجود دارد استفاده می‌شود.

 فوم پیچی

فوم‌ها در برابر گرما، سرما و رطوبت عایق بسیار مناسبی هستند. از سوی دیگر در برابر ضربات احتمالی از محصولاتی که در داخل بسته بندی شما قرار دارد محافظت می‌کند. به‌جای استفاده از پلاستیک‌های حباب‌دار گاهاً از فوم‌ها نیز استفاده می‌شود. این محصول بسیار نازک است و وزن بسیار کمی دارد. ازآنجایی‌که قابلیت بازیافت ندارد خیلی از سمت‌وسوی فعالان محیط‌زیست پذیرفته‌نشده است.

شیرینگ کردن

شیرینگ کردن یک پوشش پلاستیکی است که تقریباً به‌صورت پلمپ با پوششی از طول 10 تا 120 سانتی‌متر بر روی محصولات قرار می‌گیرد.

بالشتک‌های محافظ

برای کارتن‌های بزرگ که خرید پلاستیک و فوم خیلی به‌صرفه نیست. سعی می‌شود از بالشتک‌های پلاستیکی که با استفاده از هوا داخل آن پر می‌شود محصولات را در طی جابجایی محافظت کنند. این محصول بسیار ارزان‌قیمت است و از سوی دیگر وزن بسیار سبکی دارد. کاربرد آن برای محصولات شکستنی و بزرگ، بسیار مقرون‌به‌صرفه و کاربردی است.

کاغذ کرافت

از کاغذهای کرافت قهوه‌ای بسیار برای دور پیچ کردن محصولاتی که نیاز به مراقبت بیشتر دارند استفاده می‌شود. از مزیت‌های آن می‌توان به سایزهای متنوعی که در پیش روی شما قرار می‌دهد و قیمت بسیار اقتصادی آن اشاره داشت. از سوی دیگر به‌عنوان یک کاغذ، قابلیت بازیافت دارد و به محیط‌زیست هیچ آسیبی وارد نمی‌کند.

کارتون خردشده

همه شما دیده‌اید که برای بسته‌بندی‌های هدیه‌ای کاغذ و کارتن‌های خردشده رنگی و یا بدون رنگ مورداستفاده قرار می‌گیرد. این کارتن توسط دستگاه‌های برش زده می‌شود و برای بسته بندی و محافظت از کالایی که دربسته قرار می‌دهید مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کلام آخر پیرامون روش های بسته بندی محصول

همان‌طور که در طول مقاله پیش رو مطالعه کردید، بسته بندی اولین کاری است که به‌منظور محافظت از محصول از گذشته تاکنون مورداستفاده قرارگرفته است. این امر این روزها با خلق ایده‌های جدید در حوزه شکل و ساختار بسته بندی و تم‌های رنگی و فرآیند چاپ شکل جدی‌تری به خود گرفته است. از همین رو برای انواع بسته های مقوایی و کارتنی تیم آزاد پک تکنیک‌های چاپ افست، چاپ فلکسو و چاپ سیلک را برای بسته بندی صنعتی، بسته بندی آرایشی و بهداشتی، بسته بندی مواد غذایی، جعبه آماده فست فود، بسته بندی رستوران، بسته بندی کافی‌شاپ، بسته بندی شیرینی و شکلات، بسته بندی پوشاک، بسته بندی فرهنگی و آموزشی، بسته بندی لوازم برقی و بسته بندی لوازم‌خانگی، بنا بر سفارش مشتری در نظر گرفته است.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید