6 راه حل برای کاهش هزینه بسته بندی محصول

کاهش هزینه بسته بندی محصول

بسته بندی مناسب و اصولی کالاها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و این موضوع سبب شده تا امروزه اغلب برندها و مشاغل استفاده از بسته بندی مناسب برای ارائه محصولات خود به مشتریان را راه حلی برای کاهش هزینه بسته بندی محصول بدانند. مجموعه‌های مختلفی در زمینه چاپ و طراحی بسته بندی محصولات مشغول فعالیت هستند و تولید کنندگان کالاهای مختلف با مراجعه به این مجموعه‌ها می‌توانند اقدام به سفارش بسته بندی انحصاری خود نمایند.

در این مقاله قصد داریم تا راه حل‌های مفیدی برای کاهش هزینه بسته بندی محصول در اختیار کاربران قرار دهیم. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید با این راه حل‌ها آشنا شوید تا با به کارگیری آنها اقدام به کاهش هزینه بسته بندی کالا خود کنید پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

چرا بسته بندی محصول اهمیت دارد؟

بسته بندی محصول از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و دلایل مختلفی برای اثبات این موضوع وجود دارد. مهمترین دلیل آن هم این است که با بسته بندی درست و اصولی کالا، محصول تولیدی شما از آسیب‌های مختلف محافظت می‌شود. علاوه بر این بسته بندی محصول نقش مهمی در جذب مشتری دارد و چنانچه بتوانید یک بسته بندی حرفه ای برای ارائه محصول خود به مشتریان در نظر بگیرید می‌توانید بر شمار مشتریان خود بیافزایید و بدین ترتیب سود و درآمد حاصل از فروش محصولات خود را افزایش دهید. خرید جعبه مقوایی تولید شده توسط آزاد پک می‌تواند به افزایش میزان فروش شما منجر شود و کاهش هزینه بسته بندی کالا را به دنبال داشته باشد.

چرا بسته بندی محصول اهمیت دارد؟

تاثیر بسته بندی بر مشتری و فروش

محصولاتی که بسته بندی آنها دارای طراحی خلاقانه و چاپ حرفه‌ای باشد و با این بسته بندی‌های جذاب به مشتریان عرضه شوند، می‌توانند نظر مشتریان بیشتری را به خود جلب کنند. موضوع اهمیت بسته بندی کالاهای مختلف به قدری بالاست که بسیاری از شرکتهای بزرگ تولیدی در دنیا برای آنکه بتوانند فروش بالای محصولاتشان را تضمین کنند اقدام به همکاری با شرکت‌هایی که به صورت حرفه ای در زمینه بسته بندی و چاپ فعالیت می‌کنند نموده اند و از این طریق توانسته اند کالاهای خود را در بازارهای مصرف به فروش برسانند.

آزاد پک یکی از شرکت‌های موفق در زمینه فروش بسته بندی محصولات می‌باشد که با عرضه بسته بندی‌های گوناگون به مشتریان و فروش بسته بندی و جعبه‌های آماده توانسته به مشتریان کمک کند تا بتوانند محصولاتشان را در بسته بندی‌های جذاب تری به بازار ارائه نمایند و بدین ترتیب منجر به افزایش میزان فروش این محصولات شده است. با سفارش هارد باکس از آزاد پک می‌توانید منجر به کاهش هزینه بسته بندی محصول شوید.

موارد تاثیر گذار بر قیمت بسته بندی

هزینه بسته بندی از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد.استفاده از بسته بندی‌هایی با قیمت مناسب و مقرون به صرفه کاهش هزینه بسته بندی کالا را به دنبال دارد. موارد مختلفی می‌تواند بر روی قیمت بسته بندی تاثیر گذار باشد که در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم نمود:

جنس بسته بندی

استفاده از متریال با کیفیت تر برای تولید بسته بندی محصولات منجر به افزایش هزینه تمام شده می‌گردد. افرادی که می‌خواهند کالاهای خود را در یک بسته بندی مناسب و چشمگیر به مشتریان عرضه کنند معمولاً ترجیح می‌دهند که جنس متریال استفاده شده برای تولید بسته بندی محصولاتشان با کیفیت باشد تا بدین ترتیب بتوانند اقدام به جذب مشتریان بیشتری نمایند.

طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی نیز به نوبه خود یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت بسته بندی می‌باشد. مثلا برخی مشتریان ترجیح می‌دهند که بسته بندی‌های آنها خلاقانه تر اجرا شود و ساخت این نوع بسته بندی‌ها معمولاً سخت تر بوده و پروسه تولید آنها طولانی تر خواهد شد. بنابراین قیمتی که برای ساخت این نوع بسته بندی‌ها در نظر گرفته می‌شود معمولاً بیشتر از بسته بندی‌های معمولی می‌باشد.

راه‌های کاهش هزینه بسته بندی کالا

راه‌های کاهش هزینه بسته بندی محصول

یکی از راه‌های کاهش هزینه بسته بندی محصول استفاده از بسته بندی مناسب می‌باشد. با رعایت یکسری نکات می‌توانید اقدام به کاهش هزینه بسته بندی کالا خود کنید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم نمود:

خرید عمده بهترین روش برای کاهش هزینه بسته بندی محصول

اگر بتوانید بسته بندی‌های خود را به تعداد بالا و به صورت عمده خریداری کنید، می‌توانید منجر به کاهش هزینه بسته بندی کالا شوید. چرا که فروشندگان این نوع بسته بندی‌ها تخفیف‌های ویژه ای را به خریداران عمده خود می‌دهند و این موضوع منجر به کاهش قیمت بسته بندی خواهد شد. مثلا فروش عمده جعبه شیرینی با قیمت پایین تری از فروش تکی انجام می‌شود. فروش عمده جعبه پیتزا و مواردی از این دست نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته بهتر است در این کار تعادل را رعایت کنید و از خرید افراطی پیشگیری به عمل بیاورید. چرا که خرید بیش از حد بسته بندی نیاز به فضای نگهداری بزرگی دارد و اگر نتوانید محل مناسب برای نگهداری آنها مهیا کنید ممکن است به بسته بندی‌های شما آسیب وارد شود و خراب گردند.

انتخاب بسته بندی مناسب

در نظر داشته باشید که برای انتخاب جنس بسته بندی بهتر است نوع کالایی که قصد ارائه آن به مشتریان را دارید در نظر گرفته و به تناسب آن اقدام به انتخاب بسته بندی مناسب کنید. برای برخی محصولات نیازی به استفاده از جنس‌های بیش از حد گران نیست و استفاده از این متریال‌ها منجر به افزایش بیش از حد هزینه‌ها خواهد شد. خرید جعبه بسته بندی آماده موجب کاهش هزینه بسته بندی کالا و هزینه‌های مازاد بسته بندی می شود.

مهر و موم اصولی بسته‌ها

اگر می‌خواهید اعتماد خود در بین مشتریان را از دست ندهید می‌بایست اقدام به مهر و موم مناسب بسته‌های خود کنید تا در طول پروسه تحویل کالا به مشتری بسته بندی آن باز نشود. برای این منظور می‌بایست برای مهر و موم بسته‌ها از مواد با کیفیت و درجه یک استفاده نمایید. استفاده از این مواد به دلیل بالا بودن قیمت آنها منجر به افزایش هزینه‌های شما خواهد شد.

برای اینکه هر بسته بندی برای سفارش دهنده با قیمت مقرون به صرفه ای تمام شود می‌بایست تیراژ بالایی از آن با تعداد تقریبی حداقل 2000 عدد به چاپ برسد. البته هزینه بسته بندی شامل هزینه‌های جانبی دیگری نظیر طراحی ساختار، ساخت تیغه، طراحی گرافیک، حمل و نقل و انبار خواهد شد و این موضوع می‌تواند برای برای کسب و کارهای خانگی و نوپا و بسیاری از برندها و مشاغل هزینه بالایی در بر داشته باشد. پس با خرید جعبه شکلات آماده و مواردی از این دست می‌توانید هزینه‌های مربوط به  بسته بندی را کاهش دهید.

خرید بسته بندی آماده ترفندی جذاب برای کاهش هزینه بسته بندی کالا

خرید بسته بندی آماده ترفندی جذاب برای کاهش هزینه بسته بندی کالا

یکی از موارد تاثیر گذار بر قیمت بسته بندی، بسته بندی آماده است که میتواند با حذف هزینه‌های ساخت تیغه، طراحی و چاپ اختصاصی، بسته بندی مقرون به صرفه تری را به دنبال داشته باشد. آزاد پک با تولید و جعبه‌های آماده آزاد پک می‌تواند برای بسته بندی محصولات مختلف نظیر انواع خوراکی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد و کاهش هزینه بسته بندی کالا را به دنبال داشته باشد.

کاهش هزینه بسته بندی کالا با انتخاب محل خرید مناسب

یکی از اصلی ترین عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت بسته بندی، برندها و شرکت‌های تولید کننده این بسته‌بندی‌ها می‌باشد. برخی برندها مثل آزاد پک برای فروش محصولات خود قیمت‌های مناسب تر و مقرون به صرفه تری در نظر گرفته‌اند و با سفارش کار خود به این برندها می‌توانید بهترین بسته بندی را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

افزایش کارایی بسته بندی

افزایش کارایی بسته بندی در طولانی مدت می‌تواند برای کسب و کارها بسیار سودمند و مفید باشد. بسیاری از برند‌ها سعی می‌کنند تا بسته بندی محصولاتشان را به نحوی انجام دهند تا مشتریان بتوانند از این بسته‌بندی‌ها برای نگهداری یا حمل لوازم دیگر نیز استفاده کنند و این موضوع خود به خود منجر به تبلیغ بیشتر آن برند در بین مردم شده و می‌تواند نتایج مفیدی را برای جذب مشتریان بیشتر به دنبال داشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا با ارائه یک سری راه حل‌های مفید و کاربردی به تولید کنندگان کالاهای مختلف کمک کنیم تا بتوانند اقدام به کاهش هزینه بسته بندی کالا نمایند. آزادپک با ارائه بسته بندی‌های باکیفیت، جذاب و خلاقانه می‌تواند به افزایش میزان فروش شما کمک کند. شما چه راه‌هایی را برای کاهش هزینه بسته بندی سراغ دارید؟ با در میان گذاشتن نظرات خود در بخش کامنت می‌توانید به مشاغل کوچک و نوپا کمک کنید تا بتوانند هزینه‌های بسته بندی خود را کاهش دهند و از این راه کسب و کارشان را رونق و توسعه بیشتری ببخشند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید